You are here

A FELGYORSÍTOTT SZÁLLÍTÁSNAK KÖSZÖNHETŐEN AZ ÜGYFÉL A RÖVIDEBB ÁLLÁSIDŐ MIATT TÖBB MINT 300 000 DOLLÁRT TAKARÍTOTT MEG

Fekete éjszaka Baton Rouge-ban

A Stupp Corporation különböző méretű egyedi acélcsövek gyártásával foglalkozik. 2012. szeptember 19-én hajnali 2 órakor a Konecranes szervizvezetőjét, Stephen Doyle-t kihívták, mert egy 54 tonnás tekercsemelő futódaru katasztrofálisan meghibásodott a vállalat spirális csőgyártó berendezésében. A káreset kiváltó okát nem sikerült megállapítani, de az eredmény egyértelmű volt. Az emelőkeret súlyosan megsérült, és a daru teljesen működésképtelen lett.

„Ez a daru létfontosságú a vállalat működése szempontjából. A berendezés 40 tonnás acéltekercseket rakod be a csőgyártó gépbe: ez a gyártási folyamat első lépése” – mondta Doyle. A Konecranes csapata leltárt vett fel az emelőszerkezet javításához szükséges alkatrészekről: ki kellett cserélni egy csapágyburkolatot, továbbá a dobot a helyén tartó négy oldallemez közül hármat. A drótkötél tönkrement, de megállapították, hogy a hajtómű még használható maradt. A szállítás a becslés szerint 6–8 hetet vett volna igénybe.

A Stupp szerelői ideiglenesen működőképessé tették a darut, de a munkavédelmi ellenőrök nem engedélyezték a berendezés használatát, mert a daru elsődleges célja a 40 tonnás acéltekercsek emelése volt, emiatt szigorú előírások vonatkoztak rá.  A helyzet holtpontra jutott.

Átmeneti megoldás

A Stuppnak a megrendelt alkatrészek megérkezéséig átmeneti megoldásra volt szüksége. Greg Newman, a Stupp beszerzési igazgatója szerint a cég munkatársai a villástargonca használatával kidolgoztak egy átmeneti módszert a feladat megoldására. „Nem volt ideális, mivel azzal járt, hogy egy nagyon nehéz, 40 tonnás tekerccsel megrakott berendezést kellett egy olyan padlóra helyezni, amely nem ilyen terhelésre készült” – mondta el Newman. Ez a megoldás több emberi munkát, időt és pénzt igényelt. „Más feladatoktól kellett embereket elvonnunk, ami más projektekben túlóraköltség formájában jelentkezett” – mondta el Newman. Becslése szerint a villástargoncás átmeneti megoldás a működési költségeket naponta 15 000 dollárral emelte meg, mivel 5–6 órát vett igénybe az, ami szokásos esetben alig 2–3 óra alatt megoldható volt.

Extra szolgáltatás az ügyfél érdekében

Stephen Doyle megértette, mi forog kockán, és a Konecranes alkatrészekkel foglalkozó szervezetének legmagasabb szintjén közbenjárt, hogy felgyorsítsa a szükséges alkatrészek leszállítását. A rendelést szeptember 25-én kiszállították Finnországból, és a daru október 12-én ismét működőképes lett. A Stupp hálás volt a gyors javításért, és cserébe azóta sokkal több munkát biztosít a Konecranes számára.